سفارش تبلیغ
صبا ویژن

از بین بردن بوی ماهی با چند روش ساده

بخش اعظمی از ما به حافظه بویی که ماهی در آشپزخانه خط مش می‌اندازد، از طبخ آن طفره می رویم، البته از در بین بردن بوی ماهی کار مضاعف رنج نمیباشد . در ادامه رویکرد هایی را برای طبخ بهتر ماهی و قلیل کردن بوی زهم آن سفارش می کنیم . 

 

 

 

شیوه 

از در میان بردن بوی ماهی بخش اعظمی از ما به خاطر بویی که ماهی در آشپزخانه راه می‌اندازد، از طبخ آن طفره می رویم، ولی از فی مابین بردن بوی ماهی فعالیت مضاعف سختی نیست . در ادامه رویکرد هایی را برای طبخ خوبتر ماهی و قلیل کردن بوی زهم آن سفارش می کنیم . 

 

برای این که ماهی بوی بد ندهد و یا این که در حین سرخ کردن بوی آن در منزل بپیچد، دو حبه سیر را پوست کنده و در روغنی که ماهی را در آن سرخ می نمایید بیندازید . 

برای از بین بردن بوی ماهی در تابه ای که ماهی رت سرخ می فرمایید یک پیاز کوچک خرد فرمائید و با روغن قلیل و حرارت ذیل تفت دهید . 

ماهی را از شبکه‌های‌اجتماعی قبل در ظرف دربسته در سیر رنده گردیده نو ، نمک، فلفل و کمی پودر زعفران بخوابانید . 

یک عدد زرده تخم مرغ را با مقداری جعفری ( کم آب یا این که نو ) و در صورت تمایل نمک و ادویه دلخواه ترکیب کرده و بعد روی سطح ماهی بریزی . آن‌گاه ماهی را سرخ فرمایید . 

برای سرخ کردن ماهی، در تابه روغن بریزید و 1 قاشق سوپ خوری آبلیمو به آن طولانی تر فرمایید . بعد از آن تابه را روی شعله نهاده و ماهی ها را در روغن و با حرارت ملایم سرخ فرمایید . 

می توانید ماهی را یک ساعت قبل از پخت در ترکیب آبلیمو ، پیاز ، در صورت رغبت به همپا زعفران ، نمک و ادویه دلخواه بخوابانید . 

به ماهی نمک بسیار بزنید تا آبش بیرون رود . آبلیمو بیشتر کرده و با شعله بسیار در روغن فراوان سرخ فرمائید تا ماهی کم آب شود . 

می توانید هنگام سرخ کردن ماهی ، پوششی مشتمل بر لیموترش حلقه شده و ریحان را پایین و روی ماهی بچینید . 

ماهی را با روغن (مایع وزیتون)، گل پر، نمک و پودر سیر و فلفل نیم کوب طعم دار فرمایید . 

می توانید ماهی را تنها با روغن، پودر سیر و پیاز طعم دار کرده ، بعد از آن با ادویه ادغام و سرخ کنید . 

ماهی را گذشته از پخت باطن سیر و پیاز و جعفری و گشنیز + ابلیموی جدید بخوابانید . هنگام پخت زمانی ماهی سرخ می شود، پرورش آب نارنج بریزید . 

ماهی را در پیاز نصفه سرخ گردیده بگذارید تا به هم پا پیاز سرخ شود . 

به کارگیری از آبلیمو یا این که آبغوره در پخت وپز ماهی مزه ومزه آن را برای خردسالان خوشایند می کند . 

مصرف چاشنی جات و خواباندن ماهی درپیاز ویا چندین حبه سیر رنده گردیده روی گوشت ماهی سبب از فی مابین بردن بوی اختصاصی آن می شود . 

سرکه و آب لیموی نو بخشی از بخش های مهم تهیه غذاهای دریایی نیز محسوب می شوند و برای از در میان بردن بوی زهم ماهی، به کارگیری از این دو چاشنی سفارش می شود . 

چاشنی مطلوب تنظیم ماهی زردچوبه هست . بنابراین هرگز فراموش نکنید که این ادویه مغذی را در تنظیم ماهی سوخاری به عمل ببرید . 

مزه دار کردن ماهی با یاری سبزی‌های معطر و خوشبو یا استفاده از چاشنی و پودرهای سوخاری معطر میتواند تاثیر متعددی در از دربین رفتن بوی ماهی هنگام طبخ داشته باشد و گوشت آن را ترد و لطیف نماید . 

برای از در بین بردن بوی ماهی به آن شیر و نمک با یه خرده فلفل سیاه زده و با آرد سوخاری سرخ نمائید . بو نداده و خیلی خوش طعم می شود . 

 

تجهیزات فست فود

به طبع 

می پرسید چرا سفارش می شود فیله های ماهی با شیر آغشته شوند؟ شیر نیز باعث ادغام شدن سهل وآسان خیس مواد تشکیل دهنده مایه ای می شود که پوشاننده فیله های ماهی هستند و نیز از ترش کردن معده آن‌گاه از میل کردن این فیله ها دوری خواهد کرد .