سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طرز تهیه شور با کلم و هویج

 

 

به لحاظ اینجانب از دربین همه ی ترشی ها، شور یک چیز دیگر میباشد آن تردی که کلم و هویج و کرفس دارا هستند زمانی ذیل دندانتان می آیند سخن ندارند، ابدا مزه غذاها وقتی هم پا شور خورده می شوند تعدادی برابر خوشمزه خیس می شود . پس هم اکنون که فصل پاییز است و کلم و هویج نیز فراوان می‌باشد دست به کار شوید و یک شعف خوشمزه خانگی صحیح نمایید . 

 

 

 

مواد 

لازم برای تنظیم شادی کلم و هویج : 

 

گل کلم1 کیلو هویج 

500 گرم 

ساقه کرفس300 گرم 

خیار قلمی500 گرم فلفل 

سبزحدود 100 گرم سیر2 

بوته ترخون 

تازه200 گرم سرکه 

سفیدبه میزان لازم نمکبه 

اندازه لازم 

 

مراحل 

تنظیم شادی کلم و هویج : 

در آغاز کلم ها را گل گل از نیز جدا کرده و آن‌گاه از این که آن ها را عالی شستیم روی یک پارچه پاک آن ها را پهن می کنیم تا کاملا خشک شوند . 

 

 

 

حالا کرفس و هویج ها را نیز شسته حلقه رینگ می کنیم و می گذاریم تا خشک شوند . حلقه های کرفس و هویج نباید خیلی نازک باشند . 

 

 

 

می توانید فلفل سبز ها را خیلی تند یا با تندی کمتر گزینش کنید و پاره ای نیز که استعمال می نمائید باز به سلیقه خودتان بستگی داراست هم اکنون فلفل سبزها و خیارها را هم می شویید و می گذارید تا به طور کامل کم آب شوند در صورتی که خیار را قلمی تعیین کنید دیگر احتیاجی به خرد کردن آن ها نیست و می توانید درسته داخل شور از آن ها استفاده نمائید . 

 

 

 

در غایت ترخون را هم می شوییم و می گذاریم کم آب شود در صورتی که مقداری از برگ های نو کرفس هم باطن شورمان به کار گیری کنیم شادی ما خوش مزه تر و خوش بو خیس می شود . احتیاجی نمی‌باشد تا ترخون و برگ کرفس را خرد کنیم . 

 

 

 

حالا می بایست شور آب را مهیا کنیم با توجه به مقدار مواد و سایز دبه هایی که در نظر گرفتیم بایستی شور آب تهیه کنیم . کافی می‌باشد به ازای هر لیوان آب یک قاشق غذاخوری رمز لبریز نمک باطن قابلمه بریزیم و بعد بگذاریم تا آب بجوش بیاید . 

 

 

 

وقتی آب جوش آمد سرکه سفید را طولانی تر می کنیم . به ازای هر چهار لیوان آب نصف لیوان سرکه سفید کافی میباشد . اکنون شعله گاز را خاموش کرده و اجازه می دهیم تا حدود یک ربع دوران بگذرد تا شعف آب از حرارت اولیه بیفتد . 

 

 

 

اکنون دبه های تمیز و کم آب خودمان را انتخاب می کنیم و صیفی جات و سبزیجاتمان را باطن آن می چینیم یادتان نرود تا سیر را هم داخل دبه ها بگذارید برای طعم دهی بهتر می توانید سیر و فلفل را از میانه نصف کنید . 

 

 

 

یک نکته خیلی اساسی برای کپک نزدن شور که باید به آن دقت نمایید این است که نیز ظرف و هم مواد باید تماما کم آب و منزه باشند . 

 

تجهیزات فست فود

 

اکنون دبه را با شادی آب پرمی کنیم تا عالی روی مواد را بگیرد و آن‌گاه در دبه را سفت می بندیم و برای بازه یک روز درون محیط آشپزخانه آن را می گذاریم . آن گاه از یک روز در دبه را باز می کینم و در‌صورتی‌که گشوده به شور آب احتیاج بود باطن دبه ها می ریزیم و آن‌گاه دبه ها را یک جای خنک می گذاریم . 

 

 

 

آنگاه از دو هفته شادی خوشمزه و ترد ما حاضر هست و می توانیم نوش جان کنیم .