سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تخمه آفتابگردان؛ آنچه شما نیاز دارید

تخمه آفتابگردان را همه می‌شناسیم . احتمال دارد بعضی از ما آن را یگانه سال‌های جوانی و دیدن فیلم‌های مهیج می‌دانیم، ولی این دانه سرشار از مواد تغذیه‌ای گران بها است و امروز در صنعت نانوایی کاربرد فراوانی یافته می باشد . 

 

 

 

تاثیر ویتامینE جان دار در تخمه آفتابگردان بر بیماری‌های قلبی ــ عروقی اثر معالجه کننده‌ای دارااست . 

 

 

 

تخمه آفتابگردان منبعی غنی از ویتامینE ، اولی آنتی اکسیدان حل‌کننده چربی است . ویتامینE، در طول بدن تکان می‌نماید و رادیکال‌های آزاد جان دار در بدن که به مولکول‌ها و ساختارهایی که حاوی چربی هستن نظیر غشأ سلول‌ها (سلول‌های مغز) و کلسترول زخم میرساند و آن را خنثی می‌نماید . 

 

 

 

ویتامینE با حمایت از این مولکول‌ها و بافت‌ها، تاثیراتی ضدالتهاب داراست که در باعث کاهش علامت ها آسم، رماتیسم استخوانی و آرتروز میشود . (بیماری‌هایی که رادیکال‌های آزاد و التهابات نقش موثری در آن‌ها دارد) همچنین ویتامینE، سبب کاهش سرطان روده، کاهش علامت ها گرگرفتگی در زنان یائسه و همچنین کاهش پیشرفت عارضه ها دیابت می‌گردد . 

 

 

 

از دیگر فواید ویتامینE، می‌توان به جلوگیری آن از ابتلا به بیماری‌های قلبی ــ عروقی نام پیروزی . ویتامینE یکی از مهم ترین آنتی‌اکسیدان‌هایی می باشد که در ذرات کلسترول پیدا می گردد و از اکسید شدن کلسترول به وسیله رادیکال‌های آزاد جلوگیری می نمایند . چون بعد از آن از اینکه کلسترول اکسید می‌شود، به دیواره رگ‌های خونی می‌چسبد و این فرایند نخستین تصلب شریان میباشد و منجر گرفتگی رگ، حمله قلبی یا این که سکته می‌شود . 

 

 

 

وجود میزان یه خرده ‌از ویتامینE در تن قادر است سبب کاهش ریسک گرفتگی شریان‌ها شود . در واقع، مطالعه روی ویتامینE نشان داده میباشد که افرادی که از ویتامینE در غذای روزمره استفاده می‌کنند، ‌کمتر دچار مرگ و میر ناشی از سکته قلبی میشوند . 

 

فیتواسترول، ماده‌ای هست که در گیاهانی یافت می گردد که ساختار شیمیایی زیاد شبیه به کلسترول دارا هستند و زمانی در رژیم غذایی به مقدار کافی باشد به کاهش کلسترول و همچنین کاهش ریسک ابتلا به سرطان کمک می کند . 

 

 

تجهیزات فست فود

با منیزیم جان دار در تخمه آفتابگردان، ‌اعصاب و رگ‌های خونی را ادب دهیم . 

 

 

 

تخمه آفتابگردان مبداء نیکی از منیزیم هست . اکثری از مطالعات نشان داده‌اند که منیزیم به کاهش فشار خون و سردردهای میگرنی و همچنین سکته قلبی یاری می کند . منیزیم همینطور برای سلامت استخوان‌ها و به دست آوردن انرژی حتمی میباشد و تقریباً دوسوم منیزیم مو جود در بدن در استخوان‌ها یافت می شود . 

 

 

 

در اکثری از سلول‌های عصبی، منیزیم به تیتر سدی از ورود کلسیم به سلول‌های عصبی عمل مینماید . درصورتی که در بدن اندازه کلسیم ناچیز باشد، کلسیم به راحتی وارد بدن میشود و فعالیت سلول‌های عصبی کم میشود . کمبود منیزیم در بدن سبب ساز بالا رفتن فشارخون، گرفتگی ماهیچه ها (شامل گرفتگی ماهیچه قلب، راه‌های هوایی که از نشانه‌های آسم است) و سردردهای میگرنی و همچنین خستگی و تنش می‌شود .