سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ماهی شکم پر

ماهی پرطرفدار و پرمصرف‌ترین غذای دریایی میباشد که به نظر گستردگی انواع و اما شیوه طبخ آن میتواند سلیقه‌های متفاوتی از افراد را راضی نگه دارد . در این میان، ماهی شکم‌پر که از محبوب‌ترین غذاهای اهل ایران در خطه شمال و اما جنوب کشور به شمار میرود هم تنوع بالایی در محتویات داراست . 

 

یک عدد از ویژگی‌های طبخ ماهی شکم‌پر این میباشد که می‌توان آن را باطن بیداد میکرد یا روی گاز پخت . به علاوه این طعام را می‌توان نیز با سبزی‌ پلو و هم با برنج بی آلایش و سفید نوش جان کرد . 

 

ماهی شکم‌پر از پرخاصیت‌ترین غذاها به شمار می رود . در وهله‌ی اول، این خود ماهی میباشد که خاصیت غذایی فراوان خیر و خوبی دارااست . خاصیت ماهی انکار نشدنی است و نمی توان از آن غافل ماند . ماهی سرشار از موادی مغذی مانند پروتئین و ویتامین دی هست و به علاوه می‌توان آن را شایسته ترین و کامل‌ترین منشا برای اسیدهای چرب امگا 3 دانست . هر کدام از انواع مختلف ماهی ویژگی‌های منحصربه‌فرد به شخص خودشان را دارا‌هستند . در این میان ماهی‌های چرب‌تر مثل ماهی‌های آزاد، ماهی قزل آلا، ساردین و… بخشی از سالم‌ترین گونه های ماهی‌ها به شمار می روند . به همین استدلال پیشنهاد می کنیم در تنظیم ماهی شکم پر به سراغ این مدل از ماهی‌ها بروید . ماهی‌های چرب درصد امگا 3 بالایی دارا‌هستند و همین زمینه سبب ساز بهبود سعی صحیح تن و مغز می‌شود . 

 

یکی از ویژگی‌های اصلی ماهی، کاهش احتمال ابتلا به حملات قلبی میباشد . علاوه بر این مصرف ماهی در تمام ارتفاع مقطع پرورش خردسال ها میتواند اساسی و اساسی باشد . مصرف ماهی منجر ارتقاء سلول‌های خاکستری مغز و کاهش احتمال ابتلا به زوال عقل در زمان کهنسالی می شود . با تمام این اوصاف، هر چقدر از خاصیت ماهی بگوییم کم هست و گشوده نیز سخن برای بیان کردن باقی خواهد ماند . 

تجهیزات فست فود

برای پختن ماهی شکم‌پر معمولاً روش‌های مختلفی به فعالیت گرفته می‌گردد که در هرکدام از آنها مواد تشکیل‌دهنده‌ متنوعی قضیه استفاده قرار میگیرد . با این حالا به‌ طور عام مواد موضوع استعمال در پخت ماهی شکم‌پر دربرگیرنده پیاز، رب انار، سبزی‌های معطر، سیر، کره، گردو، زعفران و… میباشد . شما می توانید برحسب ذوق و سلیقه و حالت خویش این مواد را کم و مضاعف کنید . برای مثال در‌صورتی‌که بیش تر وزن دارید، میتوانید مقدار کره و روغن مورد به کار گیری در این خوراک را به دستکم برسانید . 

 

در صورتیکه دچار یبوست هستید می‌توانید ماهی شکم‌پر خود را با مواد بخارپز ‌شده‌ای مانند هویج و قارچ بپزید و به جای برنج، آن را با نان سبوس‌دار میل نمایید . این فعالیت یاری می‌کند مقدار فیبر دریافتی شما افزایش پیدا نماید و کارکرد دستگاه گوارشتان بهبود یابد . درصورتی که بیماری قلبی دارید در پخت ماهی شکم‌پر به جای کره به سراغ روغن زیتون بروید و غذایتان را با کلم بروکلی بخارپز گردیده میل نمایید . با این عمل آنتی اکسیدان‌های مو جود در این مواد به بهبود بیماری‌تان یاری متعددی خواهند کرد . 

 

می بایست به این نکته هم اشاره کنیم که رب انار استفاده گردیده در اکثر اشکال ماهی شکم‌پر، خواص بسیاری برای لاغری دارااست . بسیاری از متخصصین تغذیه معتقدند که مصرف رب انار می تواند برای کاهش وزن و چربی‌های بدن به ‌خصوص در اطراف شکم اثرگذار باشد .